mainBack
registrer
Om Planlegging Innhold Aktivitetar Gudstjeneste Kommunikasjon og presse

Tidsplan

Lørdag:

Hovedtidsplanen begynner kl 1500 og slutter klokka 2000. Dere kan selvfølgelig sette opp eget forslag til tidsplan, dersom dere ønsker å starte tidligere på lørdagen. Det kan imidlertid være spennende for 8-åringene å være i kirken litt på kveldstid også, pluss at ved å avslutte programmet litt utpå kvelden, blir opplevelsene for agentene lørdag og søndag mest mulig sammenhengende. I tidsplanen er innholdet nevnt i stikkordsform. Dere finner nærmere informasjon, utfyllende og konkrete forslag og oppskrifter i programpakken.

NB! Prioriter og kombiner program og tid slik dere opplever det passer best for dere.

NB2! Tilbakemeldinger tyder på at det er for lenge å vente to timer før agentene får mat og drikke. Se forslag under Bolk 1.

Tårnagentklokken kan brukes i hver overgang i programmet på helgen. En spesiell klemting (klemting = enkeltslag med klokken), for eksempel 3 klemt, ved overgang fra en programpost til en annen; da som «samlingsklemt». En annen type klemting kan høres når et oppdrag er løst; for eksempel 7 ganger. Det er fint å bruke de hellige tallene her!

 

Bolk

Hva skjer:

KL

Varighet

1

VELKOMST og KICK-OFF. Registrering, labyrint, utdeling av agentbevis og kick-off med innøving av Tårnagentsangen.

NB! Noen har meldt om at noen agenter kanskje er sulten allerede nå - det kan lønne seg å legge inn en «velkomstpølse» i hånden, agentsandwich/ostesmørbrød eller annet som er godt og enkelt og gir nødvendig næring for spente agentkropper! Også noe å drikke bør serveres her i starten, som en del av velkomsten. 

 

1500

30 min

2

OPPDRAG SYMBOLJAKT

Gjennomgang av agenttips. Presentasjon og gjennomføring av oppdraget. Symboljakt eller skattejakt i kirken, se alternativ 1 og 2.

 

1530

1 time

3

OPPDRAG TÅRN: Ev oppdrag/tur i kjelleren, til hemmelige rom eller tuneller, til kirkegården, til safen i kirken, til prestens klesskap, eller til andre hemmelige eller lite besøkte steder i kirken!

 

1630

30 min

4

OPPDRAG MÅLTID: Mat lages og spises! Åttetalls-pizza,  Agentsuppe eller Flaggermusgryte! Se menyforslag og oppskrifter.

 

1700

1 time

5

OPPDRAG GUDSTJENESTE presenteres og agentene jobber med å løse dette. Velg ett alternativ fra  ”Oppdrag og mysterier” (se bolk 5). Dette vil prege gudstjenesten søndag. Løsning på oppdrag kan i fellesskap meldes inn til www.tarnagentene.no

 

1800

1, 5 time

6

TÅRNAGENTSANGEN. Agentene øver på sangen og får besøk av en ukjent gjest…

 

1930

15 + 15 minutter

7

TÅRNAGENTKLOKKENE RINGER…

 

2000

 

 

 

Søndag:

Bolk

Hva skjer:

Kl

Varighet

8

AGENTMORGEN. Forberedelser til gudstjenesten: agentoppdrag, forbønn, lystenning, klokkeringing etc. Bilder fra symboljakten på storskjerm, øve på sangen, presentasjon av oppdrag og løsninger.

 

0930

1,5 time

9

GUDSTJENESTE med Tårnagentpreg. Et oppdrag gis med hjem til hele familien…

 

1100

1 time

10

KIRKEKAFFE med Tårnagentpreg og Tårnagent-kake

 

1200

1 time

11

UTSENDING AV AGENTER. SLUTT

 

1300

 

 

 

   

 
Utskriftsvennlig versjon







Språk:




 
logoDNK logoStorts logoNSSF
Den norske kirke - Kirkerådet, Ansv. redaktør: Trude Evenshaug
Søndagsskolen. Ansv. redaktør Gøran Byberg